Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego

EN

Jesteś tutaj: Aktualności » 2021

Rozpoczęła się pierwsza sesja DOC LAB POLAND 2021. Przedstawiamy tegorocznych tutorów i konsultantów

doclab_znak.jpg

6 kwietnia rozpoczęła się pierwsza sesja 7. edycji DOC LAB POLAND. W tym roku uczestniczy w niej 21 projektów, które będą rozwijane pod okiem uznanych dokumentalistów i ekspertów branży filmowej m.in. Jacka Bławuta, Pawła Łozińskiego, Lidii Dudy, Anny Wydry, Hanki Kastelicovej, Christiana Poppa i Paula Pauwelsa.

DOC LAB POLAND jest programem konsultacyjnym, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warsztaty obejmują: konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. Twórcami DOC LAB POLAND są Adam i Katarzyna Ślesiccy.

W tegorocznej edycji DOC LAB POLAND uczestniczy 21 projektów: 14 filmów w fazie rozwoju lub wczesnych zdjęć skupionych w programie DOC LAB START oraz 7 filmów w fazie montażu zakwalifikowanych do DOC LAB GO. Wśród rozwijanych produkcji znalazły m.in. „Krok po kroku” Elizy Kubarskiej i Michała Worocha (prod: Monika Braid – Braidmade Films), „Dziewczyńskie historie” reż. Aga Borzym (prod: Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska – Pinot Films), „Niezauważalni” reż. Piotr Bernaś (prod: Aleksandra Szczęsna – Hasko Film), „Wielicki” reż. Dariusz Załuski (prod. Małgorzata Wala — Go Everest Studio), „Ojciec i syn” reż. Paweł Chorzępa (prod: Joanna Dobrzańska – Bees Film House) i „Papa was a King of Kongo” reż. Joanna Ratajczak (prod: Maciej Kubicki, Joanna Ratajczak – Telemark).

Tutorami pierwszej sesji programu są uznani polscy dokumentaliści: Lidia Duda, Jacek Bławut, Paweł Łoziński oraz producentka Anna Wydra. Warsztaty i konsultacje poprowadzą polscy i międzynarodowi eksperci zajmujący się filmem dokumentalnym. Paul Pauwels – producent Congoo BVBA i były dyrektor EDN European Documentary Network oraz Hanka Kastelicová, wiceprezes i producent wykonawczy filmów dokumentalnych dla HBO Europe poprowadzą warsztaty z pitchingu po angielsku. Christian Popp, szef Industry Międzynarodowego Festiwalu Dokumentalnego FIPADOC, opowie uczestnikom o strategiach festiwalowych i współpracy z agentem sprzedaży. Konsultacje PR prowadzi Agnieszka Niburska, dyrektor PR HBO Europe i wicedyrektor marketingu HBO Polska. Reżyserka i autorka trailerów Małgorzata Świderska przeprowadzi warsztaty dotyczące tworzenia trailerów.

Pierwsza sesja DOC LAB POLAND potrwa do 16 kwietnia 2021. Druga odbędzie się w ramach KFF Industry podczas 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego, gdzie swoją premierę w Międzynarodowym Konkursie Dokumentalnym będą miały dwa filmy rozwijane na poprzednich edycjach DOC LAB POLAND: „Antybohater” Michała Kaweckiego i „Spacer z Aniołami” Tomasza Wysokińskiego.


Poniżej przedstawiamy sylwetki tutorów i konsultantów I sesji DOC LAB POLAND 2021:

Lidia Duda – reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Wyreżyserowała takie filmy jak: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

Jacek Bławut – Operator, reżyser i producent. Wykładowca w szkołach filmowych w Berlinie, Hanowerze, Toruniu (Camerimage Film School) i Warszawie (Mistrzowska Szkoła Reżyserii Andrzeja Wajdy). W latach 1992-94 współwydawca magazynu „Film na Świecie”. Od 2003 członek Europejskiej Akademii Filmowej. W latach 2008-2011 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Autor takich filmów jak m.in. „Wirtualna wojna” (2012), „Jeszcze nie wieczór” (2008), „Szczur w koronie” (2005) czy „Olimpiada specjalna” (1996).

Paweł Łoziński — reżyser, scenarzysta, producent filmów dokumentalnych i fabularnych. Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Autor wielu filmów dokumentalnych, m.in.: „Miejsce urodzenia” (1992), „Taka historia” (1999), „Siostry” (1999), „Między drzwiami” (2004), „Wygnańcy” (2005), „Kici, kici” (2008), „Chemia” (2009), „Ojciec i syn” (2013). W ostatnich latach Paweł Łoziński także produkuje swoje filmy. Paweł Łoziński jest laureatem wielu nagród głównych na festiwalach filmowych, m.in. nagrody za debiut reżyserski za film „Kratka” na Festiwalu Filmów Polskich w Gdyni (1996), Złotego Lajkonika za filmy „Taka historia” i „Siostry” na festiwalu polskich filmów w Krakowie (1999) i głównej nagrody za „Taką historię” na festiwalu w Lipsku (1999).

Anna Wydra – jest założycielką i szefową Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Realizuje produkcje filmowe i telewizyjne, głównie na rynku międzynarodowym. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, nagrodzonej m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orłem dla Najlepszego Dokumentu. Filmy wyprodukowane przez Annę Wydrę były nagradzane na wielu festiwalach, w tym na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, Festiwalu Filmowym DOK w Lipsku, Festiwalu Filmowym Hot Docs, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie i Warszawskim Festiwalu Filmowym. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ajka” Siergieja Dworcewoja zdobyła Nagrodę dla Najlepszej Aktorki na festiwalu w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.

Paul Pauwels – dyrektor belgijskiej firmy produkcyjnej Congoo BVBA, były długoletni dyrektor European Documentary Network. Paul Pauwels ma bogate doświadczenie w koprodukcjach międzynarodowych zarówno jako redaktor zamawiający, jak i producent filmowy – pracował dla belgijskiej telewizji publicznej VRT, a przez blisko 30 lat był producentem filmów realizowanych zarówno na lokalny, jak i międzynarodowy rynek. Był również dyrektorem zarządzającym szkoły filmowej ETMA. Jest cenionym wykładowcą i konsultantem, moderatorem konferencji i tutorem warsztatów filmowych, a także członkiem Eurovision Documentary Workgroup.

Christian Popp — po uzyskaniu tytułu magistra historii i sztuki Christian pracował jako dziennikarz i reżyser filmowy. W latach 1998-2005 był redaktorem naczelnym ARTE. W latach 2005-2012 pracował jako producent w Paryżu i Berlinie dla Interscience Film, docdays, SUMO Film i Artline Films. W 2012 roku był współzałożycielem paryskiej YUZU Productions. Jego firma została trzykrotnie nominowana przez Procirep do tytułu najlepszego francuskiego producenta dokumentów. Christian przez ponad 20 lat był konsultantem, mentorem i moderatorem różnych wydarzeń dokumentalnych (IDFAcademy, MIADoc, LisbonDocs, Visions du Réel, La Femis, Asian Side of the Docs, Dokumentarfilm Initiative). Działa jako ekspert w MEDIA Desk CH. Oprócz pracy producenta i eksperta, jest szefem Industry Międzynarodowego Festiwalu Dokumentalnego FIPADOC.

Hanka Kastelicová — jest wiceprezesem i producentem wykonawczym filmów dokumentalnych dla HBO Europe. Ściśle współpracuje z centrami produkcyjnymi HBO Europe i jest odpowiedzialna za rozwój i produkcję filmów dokumentalnych HBO Europe. Jest absolwentką Wydziału Filmu i Dokumentu TV w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze. Przez ponad 25 lat pracowała w Słowenii jako reżyserka i producentka filmów dokumentalnych, ostatnio jako redaktor zamawiający i kierownik ds. rozwoju programowania dokumentalnego. Jako doświadczona i zaangażowana autorka filmów dokumentalnych, była wykładowcą i organizatorką kursów mistrzowskich i seminariów branżowych oraz moderatorem i uczestnikiem wydarzeń dokumentalnych w wielu krajach.

Agnieszka Niburska – Content & Commercial PR Director w HBO Europe, odpowiedzialna za Public Relations w HBO Polska na stanowisku zastępczyni dyrektora marketingu. Jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Już od ponad 18 pracuje jako menedżer PR, głównie w dziedzinie mediów i kultury. Prowadziła również zajęcia z socjologii i public relations w Wyższej Szkole Promocji. Odpowiada za strategię PR i działania HBO Europe w Polsce i Europie Środkowej. Wypromowała liczne oryginalne, polskie i zagraniczne produkcje HBO, w tym seriale („Gra o tron”, „Westworld”, „Wataha”, „Ślepnąc od świateł”) i filmy dokumentalne („Komunia”, „Nadejdą lepsze czasy”), a także licencjonowane seriale i filmy. Wspiera od samego początku projekty dokumentalne w DOC LAB POLAND.


Małgorzata Świderska – reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie.

DOC LAB POLAND 2021 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. Wśród potwierdzonych Partnerów edycji 2021 są: HBO Europe, Telewizja Polska, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, kancelaria MKZ Partnerzy, Institute of Documentary Films, DOK Leipzig, Warszawski Festiwal Filmowy. W związku z wydłużonymi w bieżącym roku procedurami dofinansowań, pełna lista Partnerów zostanie podana w terminie późniejszym. Patronami Medialnymi DOC LAB POLAND są: Polish Docs, Magazyn Film Pro, Film &TV Kamera, TVP Kultura, Magazyn Filmowy SFP, Cinema.pl, Filmowe Centrum Festiwalowe oraz Film New Europe.

 

Ostatni tydzień zgłoszeń CEDOC Market

cedoc_negatyw_RGB.jpg

Jeszcze tylko przez tydzień można zgłaszać się na CEDOC Market (Central European Documentary Coproduction Market) odbywający się w ramach KFF Industry podczas 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego i będący elementem programu Doc Lab Poland. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy producentów z projektami filmów dokumentalnych w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Nabór trwa do 21 marca 2021 roku.

Na wydarzenie można aplikować także bez projektu, wówczas pod uwagę będzie brane doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. Udział w CEDOC MARKET jest bezpłatny. Uczestnicy marketu (producenci, i opcjonalnie reżyserzy) otrzymują akredytację Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF. Szczegóły dotyczące przebiegu tegorocznej edycji podane zostaną wkrótce na stronie internetowej www.doclab.pl oraz FB Doc Lab Poland.

CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) w ramach KFF Industry podczas Krakowskim Festiwalu Filmowym jest jedyną w Polsce platformą koprodukcyjną skierowaną do producentów filmów dokumentalnych poszukujących partnerów polskich i zagranicznych. Organizowane od 2015 roku wydarzenie skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między producentami oraz twórcami z całej Europy. „Unikatową wartością CEDOC Market jest fakt, że spotkania toczą się na nim dwutorowo. Z jednej strony producenci mają szansę spotkać się z potencjalnymi koproducentami i zaprezentować sobie nawzajem swoje projekty – w ten sposób każdy producent występuje w podwójnej roli. Z drugiej strony producenci spotykają się też z reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży i nadawcami telewizyjnymi, czyli wszystkimi potencjalnymi partnerami, którzy mogą wesprzeć powstanie i późniejsze życie ich projektów na rynku. Poprzednie edycje wydarzenia zgromadziły ponad 60 decision makerów z całego świata, co jest najlepszym dowodem na to, że już na tak wczesnym etapie producent, biorąc udział w markecie, może budować międzynarodową markę swojego projektu” — podkreśla Katarzyna Ślesicka, szefowa CEDOC Market i wicedyrektorka Doc Lab Poland.

Formularz zgłoszeniowy znajduje się TUTAJ.

Na dotychczasowych edycjach CEDOC MARKET prezentowano takie polskie produkcje jak m.in. „Pociągi” Macieja Drygasa, „Newborn” Lidii Dudy, „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej. W zeszłym roku w selekcji znalazło się 12 polskich i 18 zagranicznych projektów filmów dokumentalnych.

CEDOC MARKET jest jedną z inicjatyw organizowanych przez założoną w 2014 roku Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, której głównym zadaniem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów, produkcja filmów. Wśród działań fundacji są takie programy jak DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży (częścią DOC LAB POLAND jest też CEDOC MARKET); DOC DEVELOPMENT, program intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie i IMPAKT – programu dla producentów rozwijających projekty fabularne i dokumentalne.

Szczegółowe informacje dot. CEDOC MARKET znajdują się TUTAJ.

 

Przedstawiamy uczestników Doc Lab Poland 2021

doclab_znak.jpg

21 projektów zakwalifikowało się do 7. edycji DOC LAB POLAND, największego w Polsce programu skierowanego do dokumentalistów. Wśród filmów na etapie rozwoju lub montażu, które wezmą udział w warsztatach są nowe projekty reżyserowane m.in. przez Elizę Kubarską („Krok po kroku”), Piotra Bernasia („Niezauważalni”), Pawła Chorzępę („Ojciec i syn”), czy Mateja Bobrika („Pracownik gościnny”) oraz produkowane przez Macieja Kubickiego, producenta nagradzanego „Over the limit” czy Krzysztofa Kadłubowskiego, producenta docenionego na Krakowskim Festiwalu Filmowym dokumentu „Dziś, jutro… wczoraj”.

DOC LAB POLAND jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. DOC LAB POLAND odbywa się od 2015 roku i jest programem wszechstronnego rozwoju projektów dokumentalnych w atmosferze partnerskiej dyskusji, skierowanym do producentów i reżyserów. Efektem dotychczasowych sześciu zakończonych edycji jest ok. 150 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już blisko 60 filmów zdobywających laury na całym świecie (w sumie ok. 250 nagród). Wśród projektów, które uczestniczyły w minionych edycjach DOC LAB POLAND są m.in. „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego (Złoty Lajkonik na 60. KFF, nagroda Jury Clinique de Genolier na Vision du Reel), „Wieloryb z Lorino” Macieja Cuske (m.in. Srebrny Lajkonik na 60. KFF), „Ściana cieni” Elizy Kubarskiej (premiera na Hot Docs Canadian International Documentary Festival), „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (Nagroda dla Najlepszego Dokumentu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji), czy nagradzany na całym świecie „Over the Limit” Marty Prus. Uczestnicy programu rozwijają swoje projekty w ramach komponentu właściwego etapowi na którym jest ich projekt. Reżyserzy i producenci zakwalifikowani do komponentu Start pracują nad filmami w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaś uczestnicy komponentu Go rozwijają filmy będące w fazie montażu. Projekty biorące udział w warsztatach będą mieli okazję zaprezentować się przed przedstawicielami branży filmowej podczas wydarzeń KFF Industry w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Autorzy najlepszych projektów mają również szansę na nagrody w postaci grantów finansowych, bonów na usługi postprodukcyjne oraz zaproszenia na najważniejsze europejskie markety koprodukcyjne.

W selekcji tegorocznych warsztatów znalazły się projekty uczestników innych programu rozwoju organizowanych przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. Wśród filmów zakwalifikowanych do Doc Lab Start znalazł się rozwijany na Doc Development „Dziewczyńskie historie” Agi Borzym, na Doc Lab Go dostał się rozwijany w zeszłym roku na etapie wczesnych zdjęć dokument „Moja Ozerna” Kariny Będkowskiej, w selekcji znalazły się też projekty produkowane przez producentów będących absolwentami programu Impakt: Ewy Hoffmann („Bać się mniej”), Joanny Ratajczak („Papa was a king of Kongo”) i Małgorzaty Wali („Wielicki”). Pierwsze warsztaty 7. edycji Doc Lab Poland odbędą się na początku kwietnia.

PROJEKTY DOC LAB START 2021

ARCTOWSKI
reżyseria: Katarzyna Dąbkowska
produkcja: Ewa Żukowska — Studio Żuk

BAĆ SIĘ MNIEJ
reżyseria: Edyta Sewruk
produkcja: Ewa Hoffmann — Eh! Ewa Hoffmann

CZŁOWIEK Z MARMURU
reżyseria: Szymon Kuriata
produkcja: Katarzyna Kuca, Aneta Zagórska — Film Kraków Sp. z o. o.

DZIEWCZYŃSKIE HISTORIE
reżyseria: Aga Borzym
produkcja: Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska — Pinot Films

JEDWABNY SZLAK
reżyseria: Marcin Lesisz
produkcja: Marcin Lesisz, Mateusz Sajdak — Stowarzyszenie „Lubińska Grupa Filmowa Uisel Studio”

KROK PO KROKU
reżyseria: Eliza Kubarska, Michał Woroch
produkcja: Monika Braid — Braidmade Films

NAROWISTY DUCH
reżyseria i produkcja: Marcin Gęsiarz

NIEZAUWAŻALNI
reżyseria: Piotr Bernaś
produkcja: Aleksandra Szczęsna — Hasko Film

PAPA WAS A KING OF KONGO
reżyseria: Joanna Ratajczak
produkcja: Maciej Kubicki, Joanna Ratajczak — Telemark

„…PO 20 LATACH”
reżyseria: Diana Kadłubowska, Krzysztof Kadłubowski
produkcja: Krzysztof Kadłubowski — Studio Filmowe Plus Tv D.Kadłubowska, K.Kadłubowski

PODRÓŻ ABOU
reżyseria i produkcja: Gosia Juszczak

PRACOWNIK GOŚCINNY
reżyseria: Matej Bobrik
produkcja: Agnieszka Skalska — Koi Studio

SPÓŹNIENI KOCHANKOWIE
reżyseria: Anna Wowra, Lena Jabłońska
produkcja: Rafał Sakowski — Story Vehicle

WIELICKI
reżyseria: Dariusz Załuski
produkcja: Małgorzata Wala — Go Everest Studio


PROJEKTY DOC LAB GO 2021

ARTYŚCI
reżyseria i produkcja: Marcin Łobaczewski

INKA W SIECI
reżyseria: Piotr Bartos
produkcja: Bartek Bartos — MANIFIESTA

LEKARSTWO PUSTYNI
reżyseria: Rita Ciołek
produkcja: Rita Ciolek — Kazia Productions, LLC

LUDZIE, KTÓRYCH ZNAM
reżyseria: Zofia Pregowska
produkcja: Zofia Pregowska — Prego media

MOJA OZERNA
reżyseria: Karina Będkowska
produkcja: Monika Braid — Braidmade Films

NAJGŁOŚNIEJ SŁYCHAĆ MILCZENIE
reżyseria i produkcja: Anna Konik

OJCIEC I SYN
reżyseria: Paweł Chorzępa
produkcja: Joanna Dobrzańska – Bees Film House

Jednocześnie cały czas trwa nabór projektów na powiązany z Doc Lab Poland CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-production Market), który odbędzie się na Krakowskim Festiwalu Filmowym, w ramach KFF Industry. Zgłoszenia można przysyłać do 21 marca 2021 roku za pośrednictwem formularza.

Patronami Medialnymi DOC LAB POLAND są: Polish Docs, Magazyn Film Pro, Film &TV Kamera, TVP Kultura, Magazyn Filmowy SFP, Cinema.pl, Filmowe Centrum Festiwalowe oraz Film New Europe.


RUSZA NABÓR NA CEDOC MARKET

cedoc_negatyw_RGB.jpg
Rusza nabór na kolejną edycję marketu koprodukcyjnego CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) odbywającego się w ramach KFF Industry podczas 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego, jako element programu Doc Lab Poland. Zgłosić mogą się na niego producenci mający projekt filmu dokumentalnego w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Udział w markecie da im szansę spotkania się z potencjalnymi koproducentami a także takimi partnerami jak fundusze filmowe, agenci sprzedaży, dystrybutorzy oraz programerzy festiwali. Nabór potrwa do 21 marca 2021 roku.


CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) w ramach KFF Industry podczas Krakowskim Festiwalu Filmowym jest jedyną w Polsce platformą koprodukcyjną skierowaną do producentów filmów dokumentalnych poszukujących partnerów polskich i zagranicznych. Organizowane od 2015 roku wydarzenie skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między producentami oraz twórcami z całej Europy. Market jest częścią programu DOC LAB POLAND i odbywa się w ramach KFF Industry. „Zeszłoroczna edycja w sposób jeszcze bardziej zdecydowany pozwoliła nam otworzyć wydarzenie na Europę. W selekcji znalazło się 12 polskich i 18 zagranicznych projektów filmów dokumentalnych. Wśród nich były projekty z Ukrainy, Holandii, Estonii, Włoch, Francji, czy Norwegii. Pozwoliło nam to również przyciągnąć jeszcze więcej zagranicznych gości i skutecznie stworzyć przestrzeń dla kreatywnej współpracy producentów z całej Europy” — mówi Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, menedżerka CEDOC MARKET.

Do udziału w CEDOC MARKET zapraszamy producentów projektów dokumentalnych z projektami w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Na wydarzenie można aplikować także bez projektu, wówczas pod uwagę będzie brane doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. Udział w CEDOC MARKET jest bezpłatny. Uczestnicy marketu (producenci, i opcjonalnie reżyserzy) otrzymują akredytację Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF. Ze względu na trwającą pandemię Covid-19 szczegóły wydarzenia zostaną podane w późniejszym terminie.

Specyfiką CEDOC Market są spotkania toczące się dwutorowo. Z jednej strony producenci mają szansę spotkać się z potencjalnymi koproducentami i zaprezentować sobie nawzajem swoje projekty — w ten sposób każdy producent występuje w podwójnej roli. W poprzednich edycjach w markecie wzięły udział czołowe europejskie firmy produkcyjne, takie jak jak m.in. Artline Films (Francja), Kundschafter Filmproduktion (Niemcy), Inselfilm (Niemcy) Momento Films (Szwecja), Tondovsky Films (Niemcy), House of Real (Dania), Tuffi Films (Finlandia), Vernes (Czechy), Virc Studio (Słowenia), Lukimedia (Hiszpania), Speak Easy Project (Węgry), Elemag Pictures (Niemcy), Arena (Kosowo), Marx Film (Estonia), Kijora Film (Polska), Aurora Film (Norwegia), Haka Films (Polska), Centrala (Polska), Einbahnstrasse Productions (Niemcy). Z drugiej strony, podczas CEDOC MARKET producenci spotykają się nie tylko z innymi producentami, ale też z reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży, czy nadawcami telewizyjnymi. Poprzednie edycje wydarzenia zgromadziły ponad 60 decision makerów z całego świata. W zeszłym roku wśród decision makerów, którzy spotkali się z przedstawicielami zakwalifikowanych projektów są m.in. Adriek van Nieuwenhuijzen (szefowa IDFA Forum), Tereza Šimíková (szefowa CPH:FORUM na festiwalu CPH:DOX), Yoko Imai (NHK), Erkko Lyytinen (YLE), Mehdi Bekkar z Al Jazeera Documentary Channel, Hanka Kastelicová – wiceprezes i producent wykonawczy filmów dokumentalnych dla HBO Europe; Joanna Szymańska, konsultant ds. projektów dokumentalnych HBO Polska, Lisa Kleiner Chanoff (Catapult Film), Jhava Chikli i Melanie Rozencwajg (Archive Valley) i Biljana Tutorov (Circle Doc Woman Accelerator). Reprezentanci projektów mieli także okazję wziąć udział w dodatkowych spotkaniach stolikowych („round tables”) poświęconym wybranym tematom odpowiadającym specyfice filmów nad którymi pracują.

Nabór na CEDOC Market trwa do 21.03.2021 roku. Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod linkiem.

Na dotychczasowych edycjach CEDOC MARKET prezentowano takie polskie produkcje jak m.in. „Pociągi” Macieja Drygasa, „Newborn” Lidii Dudy, „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej.

CEDOC MARKET jest jedną z inicjatyw organizowanych przez założoną w 2014 roku Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, której głównym zadaniem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów, produkcja filmów. Wśród działań fundacji są takie programy jak DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży (częścią DOC LAB POLAND jest też CEDOC MARKET); DOC DEVELOPMENT, program intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie i IMPAKT – programu dla producentów rozwijających projekty fabularne i dokumentalne.

Więcej informacji o CEDOC MARKET udziela:
Agnieszka Rostopowicz-Rutkowska
CEDOC MARKET MANAGER
+48 500 228 298
market@doclab.pl

 

Zakończyła się druga edycja programu IMPAKT

IMPAKT logo.jpg
Zakończyła się druga edycja programu dla producentów IMPAKT. W trwającym od października 2020 roku kurs wzięło udział trzynastu producentów wraz z reżyserami lub scenarzystami rozwijanych przez siebie projektów. Zwieńczeniem udziału w warsztatach była możliwość indywidualnych spotkań z dopasowanymi do potrzeb i etapu rozwoju projektu przedstawicielami branży filmowej: agentami sprzedaży, programerami festiwali, potencjalnymi koproducentami, reprezentantami funduszy filmowych czy dystrybutorami. W spotkaniach wzięli udział przedstawiciele m.in. Canal+, HBO, TVP S.A., Krakowskiego Festiwalu Filmowego, Gutek Film, Mayfly czy Docs Against Gravity a także zagraniczni producenci (Elemag Pictures, Kundschafter Film, Stefilm), przedstawiciele programów szkoleniowych (Torino Lab, East Doc Platform) czy agenci sprzedaży (Rise&Shine, JMT, LightDox) IMPAKT jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego.

W drugiej edycji IMPAKT-u wzięło udział trzynastu producentów wraz z projektami oraz ich reżyserami lub scenarzystami. Wśród zakwalifikowanych osób znalazły się: Arkadiusz Bartosiak i Joanna Ratajczak (projekt: dokument „Róża z pociągu” reż. Arkadiusz Bartosiak, Joanna Ratajczak), Marcin Jamkowski (projekt: dokument „Pastor na 8a” reż. Marcin Jamkowski), Julia Jendrysik (projekt: fabuła „Mother” reż. Aleksandra Czenczek), Justyna Kluczewska (projekt: dokument „Marzyciele z Sally” reż. Julia Groszek), Vasyl Malko (projekt: fabuła „Nie wolno palić na granicy” scen. Svitlana Topor), Lena Marcinkowska – Krucka (projekt: dokument „Małe historie” reż. Lesław Dobrucki), Kinga Mielnik (projekt: dokument „Rap historie” reż. Adrian Borowski), Jakub Mróz (projekt: fabuła „Koniec listopada” reż. Kamil Krawczycki), Ewa Szulgacz (projekt: dokument „Telewizor w domu” reż. Magdalena Sienicka), Katarzyna Tymusz (projekt: dokument „Strach z głowy” reż. Grzegorz Brzozowski), Małgorzata Wala (projekt: dokument „Wielicki” reż. Darek Załuski), Martyna Walczak( projekt: dokument „Living Giants” reż. Shailesh Sigh i Giovanni Cimarosti) i Marta Wierzbicka (projekt: fabuła „Pod prąd” scen. Sabina Zygmanowska).

W podzielonym na pięć sesji, trwających w sumie 15 dni intensywnym programie uczestnicy mieli okazję wszechstronnie przygotować się do specyfiki pracy w kinie autorskim, tak aby rozwijane przez nich filmy znajdowały swoją publiczność i były konkurencyjne na rynku krajowym i zagranicznym. W trakcie trwania programu producenci szkolili się m.in. w zakresie współpracy producent-reżyser dotyczącej zwłaszcza wspólnej pracy nad rozwojem projektu i przygotowywaniem się na różne sytuacje, problemy i wyzwania, a także w sztuce pitchowania projektu, pisania synopsisu, tworzenia prezentacji wizualnej, negocjowania umów z twórcami, planowania drogi dystrybucyjnej i festiwalowej, budowania planu finansowania oraz dyskutowania nad scenariuszem i artystycznym aspektem filmu. IMPAKT wykorzystuje najskuteczniejszą metodę pracy warsztatowej, wykorzystywanej przez czołowe międzynarodowe programy dla producentów, jaką jest działanie na projektach uczestników. Dzięki indywidualnej i grupowej pracy, producenci w trakcie trwania warsztatów stają przed realnymi, wymagającymi rozwiązania trudnościami. Absolwenci kursu kończą go wyposażeni w podstawowe akcesoria stworzone pod okiem ekspertów i doświadczonych profesjonalistów branży filmowej m.in. plan finansowania, synopsis, logline, prezentację projektu. W części zajęć do producentów dołączają reżyser bądź scenarzysta ich projektu, co umożliwia im wspólny rozwój filmu, wzajemne zrozumienie swoich potrzeb, wykreowanie najskuteczniejszych metod komunikacji i współpracy oraz wypracowanie zdolności do osiągania wspólnych celów.

Głównymi tutorami tej edycji IMPAKT-u byli: Katarzyna Ślesicka, współzałożycielka Fundacji Filmowej im Władysława Ślesickiego i Doc Lab Poland, producentka filmowa, Anna Wydra, uznana producentka m.in. nominowanego do Oscara „Królika po berlińsku” oraz „Komunii”; Andrzej Mellin, kierownik katedry scenariopisarstwa PWSFTviT. Ekspertami tegorocznych warsztatów byli: Ana Brzezińska, specjalistka od nowych mediów, reżyserka filmów dokumentalnych; Jan Naszewski, agent sprzedaży i założyciel firmy Film New Europe Sales, Małgorzata Świderska, reżyserka filmowa i telewizyjna; Joanna Szymańska, dyrektorka programowa Atelier Scenariuszowego i konsultant ds. projektów dokumentalnych z HBO Polska; mec. Katarzyna Kosicka-Polak z Kancelarii MKZ Partnerzy; Anna Różalska odpowiadająca za produkcje oryginalne w Canal +; Alicja Turowska — dyrektorka promocji Kino Świat; producentka Magdalena Kamińska z Balapolis; producent Maciej Kubicki z Telemark; Joanna Solecka — międzynarodowa specjalistka od filmowego PR i marketingu z firmy Alphapanda; Monika Dembinska z Łódzkiej Szkoły Filmowej oraz zespół psycholożek zajmujących się psychologią wykonania w filmie: Aleksandra Zienowicz, Pola Weiner i Ewa Serwotka.

Zwieńczeniem udziału w programie była możliwość indywidualnych spotkań i zaprezentowania swoich projektów przed dobranymi do ich specyfiki i potrzeb profesjonalistami: dystrybutorami, przedstawicielami kanałów telewizyjnych i platform VOD, producentami, agentami sprzedaży czy reprezentantami festiwali. Wśród firm i osób, które spotkały się z producentami byli m.in. Jakub Duszyński z Gutek Film, Weronika Czołnowska, Head of Industry Polish Days na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Nowe Horyzonty, Aga Bogdziewicz z Mazovia Warsaw Film Fund, Wojciech Diduszko z Docs Against Gravity, Diana Karklin z Rise&Shine, Nevena Milasinovic z LightDox, Katarzyna Wilk z Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz przedstawiciele m.in. TVP S.A., HBO, Canal+, Taskovski Film, East Silver, Mayfly, Media Move, M2Films, Square Film i Elemag Film.

Organizatorem warsztatów jest założona przez Adama i Katarzynę Ślesickich Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego. Jej głównym celem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów oraz produkcja filmów. Stałym Partnerem Fundacji jest Kancelaria MKZ Partnerzy. Program IMPAKT uzyskał dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

 

 

 

ZAKOŃCZYŁA SIĘ 6. EDYCJA DOC LAB POLAND. 
TRWA NABÓR NA 7.EDYCJĘ!

doclab_znak.png (oryginalna)

Zakończyła się 6. edycja DOC LAB POLAND — największego programu dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych w Polsce. W tegorocznej edycji udział wzięło 26 projektów filmowych, których reżyserzy i producenci wzięli udział w trzech sesjach warsztatowych oraz publicznej prezentacji podczas jubileuszowego 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Najlepsze projekty otrzymały nagrody i wyróżnienia o łącznej wartości ponad 80 000 zł. Jednocześnie przypominamy o trwającym do 15.01.2021 roku naborze na 7. edycję programu. Regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.doclab.pl.

DOC LAB POLAND jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. DOC LAB POLAND odbywa się od 2015 roku i jest programem wszechstronnego rozwoju projektów dokumentalnych w atmosferze partnerskiej dyskusji, skierowanym do producentów i reżyserów. Efektem dotychczasowych sześciu zakończonych edycji jest ok. 150 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już blisko 50 filmów zdobywających laury na całym świecie. W 6. edycji programu udział wzięły takie projekty jak m.in. „Debiut” Aleksandry Maciejczyk (prod. Marta Gmosińska, Lava Films), „Gdy powieje harmattan” Edyty Wróblewskiej (prod. Marta Dużbabel i Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Pinot Films), „Nie z Gienkiem te numery” Grzegorza Szczepaniaka (prod. Joanna Popowicz, Grzegorz Szczepaniak, WF Anagram sp. z o.o.), „Do ślubu” Daniela Stopy (prod. Małgorzata Staroń, Staron-Film) i „Czyżyk” w reżyserii Zofii Kowalewskiej (prod. Stanisław Zaborowski, Silver Frame).

Uczestnicy warsztatów mieli okazję pracować nad swoimi filmami z tutorami programu DOC LAB POLAND, uznanymi polskimi dokumentalistami: Lidią Dudą, Jackiem Bławutem, Wojciechem Staroniem. Wśród konsultantów i ekspertów tegorocznej edycji byli międzynarodowi eksperci: Paul Pauwels – producent Congoo BVBA i były dyrektor EDN European Documentary Network, Leena Pasanen, szefowa Biografilm Festival Bologna oraz była szefowa DOK Leipzig, Rada Šešić, selekcjonerka festiwalowi IDFA Amsterdam oraz Sarajevo FF, Adriek van Nieuwenhuijzen, szefowa IDFA Forum, Tereza Šimíková, szefowa CPH:FORUM na festiwalu CPH:DOX w Kopenhadze oraz Christian Popp, szef FIPADOC Forum. Uczestnicy mieli również okazję konsultować swoje projekty z producentką Anną Wydrą, konsultantką dokumentalną HBO Joanna Szymańska, . Warsztaty i konsultacje PR poprowadziła Agnieszka Niburska, dyrektor PR HBO Europe i wicedyrektor marketingu HBO Polska, reżyserka i autorka trailerów Małgorzata Świderska przeprowadziła warsztaty dotyczące tworzenia trailerów, zaś Aleksandra Derewienko, reprezentująca firmę Cat&Docs przybliżyła uczestnikom tajniki strategii festiwalowych i współpracy z agentem sprzedaży.

Najlepsze projekty otrzymały nagrody i wyróżnienia o łącznej wartości ok. 80 tys. złotych wręczone podczas gali zamknięcia wydarzeń Industry na 60. Krakowskim Festiwalu Filmowym, partnera programu. Wśród nagrodzonych projektów DOCS TO START znalazły się: „Debiut” Aleksandry Maciejczyk (prod. Marta Gmosińska, Lava Films) — Nagroda HBO Award w wysokości 10 000 PLN; „Nie z Gienkiem te numery” Grzegorza Szczepaniaka (prod. Joanna Popowicz, Grzegorz Szczepaniak, WF Anagram sp. z o.o.) — Nagroda ColorOffOn – bon na postprodukcję obrazu o wartości 25 000 PLN, „Gypsy Gadji” Dasy Raimanovej (prod. Rafał Sakowski, Story Vehicle) — Wyróżnienie DOK Leipzig – zaproszenie na Co-pro Market w Lipsku; „Easy Rider za Żelazną Kurtyną” Andrzeja Miękusa (prod. Olga Bieniek, Filmicon) — Wyróżnienie FIPADOC – zaproszenie na pitching podczas Industry Days FIPADOC Festival International Documentaire. Wyróżnienie Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego w postaci zaproszeń na jedno z kluczowych europejskich wydarzeń branżowych dla filmów dokumentalnych otrzymał projekt „Nina idzie za mąż” Andrzeja Szypulskiego (prod. Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Pinot Films) zaś Wyróżnieniem Polish Docs Pro w postaci wsparcia w międzynarodowej promocji i zaproszenia na jedno z kluczowych wydarzeń branżowych poświęconych kinu dokumentalnemu uhonorowano projekt „Gdy powieje harmattan” Edyty Wróblewskiej (prod. Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Pinot Films). Nagrody DOCS TO GO otrzymały projekty: „Do ślubu” reż. Daniel Stopa (prod. Małgorzata Staroń, Staron-Film) — Nagroda ColorOffOn – bon na postprodukcję obrazu o wartości 25 000 PLN; „Workcenter” reż. Aniela Gabryel, prod. Agnieszka Dziedzic, Koi Studio — Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie do udziału w East Doc Platform; zaś dwa Wyróżnienia Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego – zaproszenie na jedno z kluczowych europejskich wydarzeń branżowych dla filmów dokumentalnych przypadły projektom: „Jestem jednym z nich” reż. Nadim Suleiman (prod. Luiza Pietrzak, Palmyra Films) oraz „Lekcji wolności” reż. Tadeusz Chudy (prod. Rafał Sakowski, IRIS media).

W 2020 roku w ramach trzech sesji DOC LAB START i DOC LAB GO odbyło się w sumie 18 dni warsztatów on-line oraz otwarte dla szerszej publiczności wykłady dotyczące filmu dokumentalnego. Uczestnicy odbyli ok. 350 indywidulanych spotkań po pitchingach na KFF w poszukiwaniu finansowania i koproducentów (START) oraz agentów sprzedaży i dystrybucji festiwalowej (GO). Do tego należy doliczyć ok. 400 spotkań na organizowanym przez Fundację markecie koprodukcyjnym CEDOC MARKET dla kolejnych 30 producentów z Polski i zagranicy. Najciekawsze filmy z poprzednich edycji zostały zaprezentowane w ramach WARSAW DOC HOT SELECTION – w warszawskim kinie Klutura, w warszawskim Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy lub on-line. Projekcjom towarzyszyły spotkania z twórcami i producentami.

Cztery projekty biorące udział w tegorocznej edycji Doc Lab Poland zostały zaprezentowane na IDFA Industry podczas jednego z największych wydarzeń poświęconych dokumentowi – Festiwalu IDFA w Amsterdamie. Były to: Ucieczka na Srebrny Glob” Kuby Mikurdy, „Bogini Fuji” Eri Mizutani, „Jestem jednym z nich” Nadima Suleimana i „Do ślubu” Daniela Stopy. Pięć kolejnych, także uczestniczących w programie, zaprezentowano w październiku 2020 roku podczas DOK Leipzig. Wśród nich znalazły się: nowy projekt Piotr Szczepańskiego „@miriamfrompoland” (prod. Anna Pachnicka, Anagram Film), „Debiut” Aleksandry Maciejczyk (prod. Marta Gmosińska, Lava Films), „Kilka dobrych dni” w reż. Tadeusza Chudego i Bartosza Łuniewskiego (prod. Rafał Sakowski, Iris Media), „Wielki szef” Tomasza Wolskiego (prod. Anna Gawlita, Kijora Film) oraz „Nina idzie za mąż” Andrzeja Szypulskiego (prod. Marta Dużbabel i Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Pinot Films). Poza tym na DOK Co-Pro Market w Lipsku udział wzięło „Gypsy Gadji” w reżyserii Dasy Raimanowej (prod. Rafał Sakowski, Story Vehicle). Z kolei na Ji.hlava Industry podczas Ji.hlava International Documentary FF zaprezentowano 5 kolejnych projektów Doc Lab Poland: „Czyżyk” Zofii Kowalewskej (prod. Stanisław Zaborowski, Silver Frame), „Być jak Beniowski” Katarzyny Trzaski i Marka Kucharskiego (prod. Łukasz Bluszcz, Vision House Productions), „Moja Ozerna” reż. Karina Będkowska (prod. Monika Braid, Braidmade Films), „Dom z piasku” Pawła Wyszomirskiego (prod. Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Pinot Films) oraz „Kumotry” (prod. Łukasz Bluszcz, Vision House Productions). Uczestnicy wszystkich międzynarodowych wydarzeń mieli okazję spotkać się z potencjalnymi partnerami dla swoich projektów.

Warsztaty DocLab były bardzo pouczającym doświadczeniem, nie tylko ze względu na konsultacje mojego filmu z ekspertami, ale i rozmowy o nim z pozostałymi uczestnikami. To świetny poligon doświadczalny dla pierwszej konfrontacji własnych pomysłów z publicznością z branży. Dodatkową wartością tej formuły jest śledzenie postępów prac kolegów i obserwacja przemian jakie przechodziły ich projekty w ciągu wspólnie spędzonego roku.
Piotr Szczepański, reżyser


Wiedzy, wsparcia, uwag, które otrzymałam nie da się streścić w kilku zdaniach. Dla mnie najcenniejsze było to, że wykładowcy pochylali się nad każdym projektem indywidualnie. Dzięki temu otrzymałam wiele konkretnych wskazówek dotyczących filmu, który produkuję. To była praca na żywych organizmach. Zakres szkolenia był bardzo szeroki: od pitchingów, przez trailery i materiały festiwalowe aż po sprzedaż filmu na rynku międzynarodowym. Doświadczenie, którym dzielili się tutorzy jest bezcenne.
Magdalena Raczkowska, producentka

Mimo, że w tym roku DOC LAB POLAND odbywał się online z powodu koronawirusa, w ciągu tych kilku miesięcy spotkałam twórców filmowych, ekspertów branżowych i wykładowców, którzy bardzo przyczynili się do rozwoju naszego filmu. Uczestnictwo w tym programie było bardzo inspirujące i polecam wszystkim aplikowanie na ten program.
Dasa Raimanova, reżyserka

Przypominamy o trwającym naborze na 7. DOC LAB POLAND 2021. Do udziału w warsztatach mogą zgłosić się filmowcy-dokumentaliści (reżyserzy i producenci) mający już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. W zależności od zaawansowania projektu twórcy mogą aplikować się na wybrany komponent programu DOC LAB POLAND: DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć. Udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe, nie krótsze niż 50 min oraz DOC LAB GO – dla filmów w fazie montażu. Udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Projekty pełno- lub średniometrażowe. Szczegółowe opisy warsztatów dla obu komponentów są dostępne na stronie internetowej http://doclab.pl/ w zakładce „Program”.

Opłata za udział w całym programie wynosi 1500 zł + VAT za projekt (uczestnictwo do dwóch osób, płatne po zaakceptowaniu projektu). Opłata za aplikowanie to 50 zł za projekt. Szczegóły, regulamin formularz zgłoszeniowy znajdują się na http://doclab.pl/, dodatkowe informacje można też uzyskać pisząc na maila info@doclab.pl

Zgłoszenia przyjmujemy jedynie za pośrednictwem formularza on-line na http://doclab.pl/pl_PL/nabor/aktualny-nabor/ do 15 stycznia 2021, do godz. 23:59.

DOC LAB POLAND jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. DOC LAB POLAND odbywa się od 2015 roku i jest programem wszechstronnego rozwoju projektów dokumentalnych w atmosferze partnerskiej dyskusji, skierowanym do producentów i reżyserów. Efektem dotychczasowych sześciu zakończonych edycji jest ok. 150 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już blisko 50 filmów zdobywających laury na całym świecie. Wśród projektów, które uczestniczyły w minionych edycjach DOC LAB POLAND są m.in. „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego (Złoty Lajkonik na 60. KFF, nagroda Jury Clinique de Genolier na Vision du Reel), „Wieloryb z Lorino” Macieja Cuske (m.in. Srebrny Lajkonik na 60. KFF), „Ściana cieni” Elizy Kubarskiej (premiera na Hot Docs Canadian International Documentary Festival), „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (Nagroda dla Najlepszego Dokumentu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji). Fundacja jest także organizatorem jedynego w Polsce międzynarodowego Marketu Koprodukcyjnego CEDOC MARKET na KFF (co roku ponad 40 uczestniczących producentów i ok. 400 spotkań), a także DOC DEVELOPMENT, programu intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie i IMPAKT – programu intensywnego rozwoju zawodowego producentów filmowych i współpracujących z nimi twórców.

DOC LAB POLAND 2020 był organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Partnerami DOC LAB POLAND 2020 byli: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Creative Europe Desk Polska, HBO Europe, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny, ColorOffOn, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, kancelaria MKZ Partnerzy, FIPA DOC Festival International Documentaire, Institute of Documentary Films, DOK Leipzig, Warszawski Festiwal Filmowy. Patronami medialnymi byli Film&TV Kamera, Magazyn FilmPro, Polish Docs, TVP Kultura i Magazyn Filmowy SFP.

  «   Wstecz