Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego

EN

Jesteś tutaj: Programy » Impakt » Uczestnicy

Uczestnicy 2019/2020

Ewa Hoffmann

Projekt: dokument „Radio Patagonia” reż. Natalia Koniarz

hoffmann.jpg

Absolwentka matematyki w ekonomii i finansach na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, koordynator wydarzeń kulturalnych. Dotychczas w roli kierownika produkcji pracowała przy filmach realizowanych w ramach programów Studia Munka: „Tak jest dobrze” w reż. Marcina Sautera, „Na jedną noc” reż. Malwiny Sworczuk oraz „Koniec Sezonu” Stanisława Cuske. W ostatniej produkcji pełniła także rolę producenta wykonawczego. Obecnie pracuje jako kierownik produkcji przy produkcjach dla TVN i Discovery oraz zarządza Fundacją Bydgoska Kronika Filmowa. W ramach działań Fundacji produkuje film dokumentalny Macieja Cuske „Kandydaci Śmierci” oraz rozwija debiut dokumentalny Natalii Koniarz „Radio Patagonia”. Od 2020 roku właścicielka firmy produkcyjnej Eh!, w której rozwija dwa kolejne projekty dokumentalne.

Yutaro Keino

Projekt: fabuła „Tremor” reż. Yutaro Keino

Yutaro.jpg

Yutaro Keino urodził się w Tokio w Japonii. Ukończył Uniwersytet Nauk Humanistycznych i Społecznych Waseda na kierunku sztuka teatralna i filmowa. Podczas studiów zrealizował roczny program na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine. W Tokio założył magazyn filmowy i był jego redaktorem do czasu wyjazdu do Polski. Poźniej kontynuował naukę w PWSFTviT w Łodzi na wydziale reżyserii. Jego ostatnie filmy to czarno-biała fabuła „Nasz czas już nie powróci” (”We Won't Have Our Time Again„) oraz dokument „W morskim królestwie” (”In Thy Kingdom by the Sea„) pokazywany na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych Yamagata 2019. Doświadczenie zdobył ucząc się sztuki filmowej pod osobistą opieką węgierskiego reżysera Bela Tarra. Strona internetowa twórcy: yutarokeino.com.

Zofia Kujawska

Projekt: fabuła „Młodość ci wszystko wybaczy” reż. Wiktor Bojanowski

kujawska.jpg

Absolwentka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Kultury Polskiej) oraz dwuletniego kursu z zakresu kierownictwa produkcji w Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. W czasach licealnych i studenckich wolontariuszka wielu festiwali filmowych i wydarzeń kulturalnych (m.in. Off Camera, Reykjavik Film Festival, Watch Docs, Święto Muzyki, Najdłuższe Urodziny Chopina), współzałożycielka i współorganizatorka Festiwalu Młodego Kina ”Piękni Dwudziestoletni„, od 2012 roku stale związana z Warszawskim Festiwalem Filmowym. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywała pracując jako asystentka przy projektach rozwijanych w firmie Alter Ego Pictures przez producenta Romana Jarosza — „Iluzji” Marty Minorowicz, „Strachu„ Anny Kazejak, „Wisławie” Marcina Pieczonki. Następnie pracowała w prowadzonym przez Katarzynę Fukacz Tito Productions, gdzie m.in. jako kierownik produkcji przeszła przez cały proces powstawania filmu „Home Sweet Home„ reż. Agata Puszcz. Była także zaangażowana jako II reżyser w produkcję filmu „Kobro/Strzemiński. Opowieść fantastyczna” (reż. Borys Lankosz, prod. Magda Lankosz). Od 2019 roku funkcjonuje jako freelancer, aktualnie pracując jako koordynatorka produkcji filmów dokumentalnych „Wika„ (reż. Agnieszka Zwiefka, prod. Katarzyna Ślesicka ), „Film balkonowy” (reż. i prod. Paweł Łoziński), czy „Ściana cieni„ (reż. Eliza Kubarska, prod. Monika Braid), oraz kierowniczka produkcji filmu „Ambulans Polska-Syria” (reż. Aleksander Zalewski).

Maria Leźnicka

Projekt: fabuła „Sezony” reż. Michał Grzybowski, Tomasz Walesiak

Maria Leznicka.jpgAbsolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi, Kreatywnego Developmentu w Szkole Wajdy oraz Akceleratora KIPA. Uczestniczka programu IMPAKT Fundacji im. Władysława Ślesickiego. Kierowniczka produkcji debiutu fabularnego Michała Grzybowskiego „Biały Potok”. Właścicielka studia HAJA FILMS. Obecnie pracuje nad swoim debiutem fabularnym pt. „Sezony”, którego development został dofinansowany przez PISF. Młodsza producentka w firmie SALTO FILMS.

Dominika Łungowska

Projekt: dokument „Gdzie leży Meksyk” reż. Urszula Goszczyńska

Ługowska.jpg

Studentka Łódzkiej Szkoły Filmowej na wydziale Organizacji Sztuki Filmowej. Posiada kilkuletnie doświadczenie jako kierownik produkcji przy realizacjach teledysków, spotów oraz filmów fabularnych i krótkometrażowych. Obecnie pracuje jako freelancer przy reklamach, między innymi dla domu produkcyjnego Dynamo Film. Na stałe współpracuje ze studiem filmowym Karate Film Studio. Ponad rok przepracowała jako asystent kierownika produkcji przy programach informacyjnych w TVP 3 Warszawa. Ostatni zrealizowany przez nią krótkometrażowy film,,Nie zmieniaj tematu’' w reż. Huberta Patynowskiego zdobył Złotego Jantara w Koszalinie na Festiwalu Młodzi i Film oraz główną nagrodę na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni (2019).

Piotr Małecki

Projekt: dokument „Wyścig z duchami” reż. Maciek Nabrdalik, Piotr Małecki

Małecki.jpg (oryginalna)Absolwent reżyserii dokumentalnej Dok Pro w Szkole Wajdy. Studiował również realizację obrazu na Wydziale Radia i Telewizji w Katowicach oraz fotografię na BPCAD Bournemouth w Wielkiej Brytanii. Przez wiele lat pracował jako fotograf prasowy wykonujący zlecenia prasy zagranicznej, a od kiedy w 2014 roku ukończył szkołę Wajdy jest reżyserem, operatorem i producentem filmów dokumentalnych. Jest laureatem wielu nagród na konkursach fotograficznych. Jako filmowiec otrzymał również nagrody i wyróżnienia na międzynarodowych festiwalach filmowych, a jego filmy dokumentalne miały premiery w konkursach znanych festiwali DOC Leipzig i Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i laureatem amerykańskiego programu dokumentalnego IF/Then Tribeca Film Institute. Był również uczestnikiem programu filmowego Doc Lab Poland. Członek brytyjskiej agencji Panos Pictures i właściciel firmy produkcyjnej Short Docs Media.

Kamil Skałkowski

Projekt: dokument „Dyjak” reż. Arkadiusz Bartosiak

Skałkowski.jpg (oryginalna)

Producent i kierownik produkcji. Absolwent Nauk Politycznych oraz podyplomowej Organizacji Produkcji w Szkole Filmowej w Łodzi. Związany ze Studiem Filmowym Kalejdoskop, a od 2010 roku także z Kalejdoskop Film. Jako producent debiutował krótkometrażowym filmem Ewy Podgórskiej „Jajko i kura”, wyprodukowanym w ramach programu ‘Pierwszy dokument’ Studia Munka. Ostatnio wyprodukował pełnometrażowy dokument ‘Syndrom zimowników’ prezentowany podczas ‘New Horizons’ Polish Days Goes to Cannes’. Brał udział w programach i warsztatach Doc Lab Poland, IMPAKT oraz w Berlinale Visitors Program, When East Meet West, Nordisk Panorama. W 2018 roku uczestniczył w New Horizons Studio+ oraz Biennale College Cinema z projektem fabularnym Kasi Płazińskiej ‘False Positive’. Członek zarządu Sekcji Producentów Filmu Dokumentalnego KIPA oraz Sekcji Filmu Dokumentalnego SFP. W 2020 roku ekspert PISF w Programie Rozwoju Projektu.

Karolina Śmigiel

Projekt: dokument „Nanga Dream” reż. Jarosław Wszędybył

Śmiegiel.jpg (oryginalna)

Producentka filmowa, menedżerka projektów kulturalnych, członek zarządu UNI-SOLO Studio, gdzie wyprodukowała współfinansowany przez PISF film dokumentalny „Wiosna Smoków” (prezentowany na kilkunastu festiwalach na całym świecie), członkini i współzałożycielka Stowarzyszenia Filmowego Dziki Bez, współtwórczyni i koordynatorka Festiwalu Myśli Abstrakcyjnej oraz programu SKOK w DOK. Laboratorium pomysłów dokumentalnych (realizowanego wspólnie z CKF im. Wajdy), ekspertka i animatorka kultury, absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, podyplomowych studiów dla menedżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz filozofii w Collegium Civitas. Wykłada w Warszawskiej Szkole Filmowej na Wydziale Organizacji Produkcji Filmowej (Promocja i dystrybucja filmu). Od wielu lat zajmuje się edukacją filmową i produkcją wydarzeń filmowych. Jest dyrektorką artystyczną Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Kino w Trampkach oraz koordynatorką programu edukacji medialnej w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych „ę”. Przez kilka lat pracowała w Dziale Edukacji Stowarzyszenia Nowe Horyzonty (jako koordynatorka projektów i zastępczyni dyrektora działu), gdzie współtworzyła m.in. program rozwoju projektów filmowych dla młodego odbiorcy skierowany do scenarzystów i producentów oraz Festiwal Kino Dzieci. Jako kuratorka stworzyła autorską kolekcję filmów polskich dla dzieci dla Filmoteki Narodowej — Instytutu Audiowizualnego. Współpracowała z POLIN Muzeum Historii Żydów Polskich, Kinoteką, kinem Muranów i Centrum Nauki Kopernik.

Joanna Tatko

Projekt: dokument „Powrót do domu” reż. Yifan Sun

tatko.png (oryginalna)

Członkini EAVE oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Wiceprzewodnicząca Sekcji Młodych Producentów. Producent w Staron-Film, także producent wykonawczy, kierownik produkcji. Absolwentka Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTviT w Łodzi oraz magister psychologii. Z branżą audiowizualną związana od 2009 r. Posiada doświadczenie w zakresie produkcji filmów dokumentalnych, fabularnych i animowanych. Współpracowała z Wajda Studio & School, Studio Se-Ma-For i innymi. Ukończyła prestiżowy kurs dla producentów EAVE — TIES THAT BIND, który jest skupiony na koprodukcjach między Europą a Azją. Rozwijała tam projekt pt. „Powrót do domu” w reżyserii Yifan Sun, która jest ubiegłoroczną laureatką Studenckiego Oskara oraz otrzymała nominację do Studenckich Nagród BAFTA. W Staron-Film rozwija projekty dokumentalne, gdzie twórcy mają możliwość rozwoju własnego języka i wizji filmów, jak również wymiany doświadczeń między sobą. Stawiamy na współpracę międzynarodową, polegającą w pierwszym rzędzie na artystycznym spotkaniu filmowców.

Maciej Thiem

Projekt: dokument „Kumotry” reż. Emilia Śniegoska

Założyciel firmy Mad Tree. Absolwent wydziału produkcji w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej. Został nagrodzony za projekt „4813” — „za nadanie konwencjonalnej formie prezentacji dorobku uczelni ciekawej formy wizualnej, która pozwala trafić do szerokiego grona odbiorców, również tych bardziej konserwatywnych” w konkursie Rektora PWSFTviT na film promujący uczelnię. Podczas studiów był również wyróżniony stypendium rektorskim dla najlepszych studentów. W latach 2014/2015 studiował gościnnie na Filmakademie w Badenii Wirtembergii na kierunku reżyseria filmu dokumentalnego. Od 2016 do 2018 roku pracował dla Film Spring Open, gdzie wspólnie z Adamem Suzinem prowadził grupę edukacyjną filmu przyrodniczego. Od 2018 roku wykłada produkcję filmu dokumentalnego na uniwersytecie sztuk pięknych w Poznaniu, na kierunku film eksperymentalny. Wszechstronne doświadczenie oraz staż w Narodowym Instytucie Audiowizualnym sprawia, że Maciej Thiem rozwija projekty pod kątem nowych technologii oraz znajduje balans między działaniami komercyjnymi, a wartościami artystycznymi. Jako producent zawsze stara się szukać nowych narzędzi filmowych, które pomagają wzbogacać formę opowiadania. Na stałe pracuje w filmie jako 1AC z wybitnymi polskimi i niemieckimi operatorami: m.in. z Bohdanem Dziworskim, Sławkiem Idziakiem, Michałem Łuką, Adamem Suzinem, Pawłem Chorzępą, Adrianem Langenbachem oraz Stefanie Reinchardem.

  «   Wstecz