Jesteś tutaj: Aktualności » 2024 » 2025
Dziś rozpoczyna się druga sesja programu DOC LAB POLAND 2025, która zakończy się pitchingami w ramach KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy będą pracować ze światowymi ekspertami branży dokumentalnej: Adriek van Nieuwenhuijzen, szefową IDFA Forum; Ove Rishøj Jensenem, szefem Co-Production Forum FIPADOC; Nadją Tennstedt, dyrektorką DOK Industry w DOK Leipzig, Peterem Jaegerem i Aleksandrą Derewienko, wieloletnimi agentami sprzedaży. Oprócz nich w pitchingach i markecie CEDOC weźmie udział ok. 70 ekspertów z całego świata.
DOC LAB POLAND 2025 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Pierwsza sesja programu odbyła się w kwietniu i poświęcona była konsultacjom reżyserskim i producenckim, pracą nad materiałami promocyjnymi i treningiem prezentacji projektów.
Druga sesja programu jak co roku będzie skoncentrowana na przygotowaniu uczestników do prezentacji i promocji projektów na rynku międzynarodowym oraz do nawiązywania kontaktów. Eksperci wesprą filmowców w przygotowaniu do pitchingu przed międzynarodowym gronem ekspertów i do rozmów z potencjalnymi partnerami oraz pomogą wydobyć uniwersalne walory i międzynarodowy kontekst przy promocji ich projektów. W tym roku program również odbywa się pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE, do sesji w Krakowie do polskich filmowców dołączy grupa twórców i producentów z Ukrainy.
28 i 29 maja odbędą się pitchingi projektów rozwijanych na tegorocznej edycji programu. Uczestnicy DOCS TO START, którzy pracują nad filmami będącymi w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaprezentują je przed potencjalnymi koproducentami oraz reprezentantami instytucji, funduszy filmowych i nadawców. Z kolei reżyserzy i producenci, mający filmy na etapie montażu, na pitchingu DOCS TO GO opowiedzą o swoich projektach zaproszonym agentom sprzedaży, selekcjonerom festiwali, nadawcom oraz dystrybutorom. Wśród gości tegorocznej edycji znajdą się przedstawiciele m.in. telewizji: ARTE Geie, SVT, NDR, agentów sprzedaży, np. Lightdox, Taskovski, Cat & Docs, czy festiwali i programów developmentowych: Sundance, CPH:DOX, IDFA, DOK Leipzig, FIPADOC, Dok Incubator i wielu innych.
Przedstawiamy sylwetki konsultantów II sesji warsztatów DOC LAB POLAND 2025:
Adriek van Nieuwenhuijzen – uzyskała tytuł magistra teatru i filmoznawstwa na Uniwersytecie w Utrechcie. Już podczas studiów zaczęła specjalizować się w filmach dokumentalnych i zaangażowała się w pierwszą edycję IDFA, wówczas niewielkiej, ale błyskotliwej inicjatywy przywrócenia dokumentu na duże ekrany w Amsterdamie. Zanim została zastępcą dyrektora IDFA w 1993 roku, pracowała jako producent pomocniczy u jednym z holenderskich nadawców publicznych. W IDFA od początku zajmowała się głównie programowaniem. Od lutego 2007 r. jest szefową Industry IDFA. Na tym stanowisku kieruje programami dla profesjonalistów, np. marketem FORUM i programem Docs for Sale.
Nadja Tennstedt – dyrektorka DOK Industry w DOK Leipzig. W latach 2019-2021 koordynowała DocSalon, platformę dokumentalną EFM. Zajmowała stanowiska w działach marketingu i sprzedaży u amerykańskich dystrybutorów Zeitgeist Films i Milestone Films. Po powrocie do Europy w 2011 roku pracowała dla międzynarodowych festiwali filmowych i targów, takich jak Locarno Film Festival i Berlinale.
Ove Rishøj Jensen – producent, szef Industry FIPA DOC. W latach 2003-2019 Ove pracował dla EDN — European Documentary Network, programując i produkując wiele wydarzeń, takich jak The EDN Pitch Pilot Workshop, Docs in Thessaloniki, RealYoung, DocPro Tehran oraz działania EDN na rynku European Film Market/Berlinale. Moderował pitchingi na IDFA Forum, MipDoc i Sunny Side of the Doc. Od 2011 roku Ove pracuje również dla szwedzkiej firmy produkcyjnej Auto Images. Obecnie pracuje nad kilkoma międzynarodowymi projektami wraz z reżyserem Magnusem Gerttenem oraz debiutem dokumentalnym nagrodzonej przez World Press Award fotografki Åsy Sjöström. Kieruje również produkcją pierwszego projektu VR od Auto Images zatytułowanego Moment of Freedom, który będzie wykorzystywał unikalne metody archiwalne w wirtualnej rzeczywistości.
Peter Jaeger – wieloletni agent sprzedaży, założyciel Autlook Filmsales. Studiował prawo i filozofię. Zaczynał jako dziennikarz filmowy, a następnie dyrektor sprzedaży i marketingu w Filmagazine. Jako dyrektor ds. marketingu i akwizycji dla dystrybutorów kinowych w Beneluksie, zajmował się ponad 100 filmami, takimi jak Mulholland Drive, trylogia Władca Pierścieni. W 2004 roku Peter przeniósł się do Wiednia i założył Autlook Filmsales GmbH, zostając CEO do 2014 roku. Dziś jest wspólnikiem Autlook, członkiem jury Flemish Film Fund & Vienna Film Fund, korepetytorem i wykładowcą w zakresie dystrybucji i marketingu, a także twórcą nowej inicjatywy: Jaeger Creative.
Aleksandra Derewienko – ukończyła studia podyplomowe w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej w Łodzi oraz kurs MEGA Plus – European Master in Audio-visual Management w Hiszpanii. W 2016 roku, po czterech latach pracy jako kierownik sprzedaży w Taskovski Films, dołączyła do CAT&Docs w dziale sprzedaży i akwizycji. Brała udział w wielu międzynarodowych festiwalach i targach, była członkiem paneli pitchingowych na Baltic Sea Docs, Visions du Reel, Krakow Film Festival, DMZ DOCS czy Tokyo Docs i innych.
W dniach 28-30 maja, w ramach wydarzeń DOC LAB POLAND odbędzie się także CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-production Market), jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata. W tym roku będzie gościć 32 projekty dokumentalne. Do projektów zgłoszonych m.in. z Polski dołączyły projekty z Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Chorwacji, Iranu, Litwy, Łotwy, Portugalii, Szwecji i USA. Wśród ekspertów marketu znajdą się zarówno doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele funduszy filmowych i nadawców. Co roku na Markecie odbywa się blisko 400 spotkań, co razem z ok. 300 spotkaniami po pitchingach owocuje liczbą ponad 700 rozmów – okazji do skonsultowania projektów filmowych, nawiązania kontaktów i znalezienia partnerów koprodukcyjnych lub dystrybucyjnych.
Najlepsze projekty prezentowane na pitchingach mają szansę na nagrody ufundowane przez partnerów programu. W tym roku są to: Nagroda Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w wysokości 15 000 złotych, bony na usługi postprodukcji obrazu od FixaFilm, Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu oraz Krakowskiego Parku Technologicznego, bon na usługi postprodukcji dźwięku od CAFÉ OLE, bon na materiały archiwalne od FINA, bon na wypożyczenie sprzętu filmowego od MX35, zaproszenie do udziału w Co-Pro Meetings na DOKLeipzig, IDFA Forum, East Doc Platform, i FIPADOC Industry oraz wsparcie promocyjne wybranego projektu przez Polish Docs. W sumie pula nagród Doc Lab Poland 2025 wyniesie ponad 180 000 złotych.
Przypominamy, że do 30 maja trwa nabór na dwa inne programy Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego: Doc Development (więcej informacji: http://docdevelopment.pl/aktualnosci-2024) oraz Pierwszy Film (więcej informacji: http://fundfilm.pl/pl/moj-pierwszy-film).
DOC LAB POLAND jest organizowany od 2015 roku przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. To największy w Polsce program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warsztaty obejmują konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. Dyrektorem DOC LAB POLAND jest Adam Ślesicki. Tegoroczne warsztaty koordynuje Aleksandra Bujak, kuratorką CEDOC Market jest Magdalena Makarczuk, a za PR i social media odpowiada Daria Sieracka.
W 2025 roku program po raz trzeci odbywa się pod nazwą: DOC LAB POLAND & UKRAINIE, wspierając także twórców i producentów z Ukrainy.
Główną instytucja finansującą program jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Doc Lab Poland został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, ze środków Miasta Stołecznego Warszawa, oraz przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II otwartego konkursu i przez Ambasadę Królestwa Niderlandów. Zagranicznymi partnerami są: DOK Leipzig, IDFA, FIPADOC oraz Institute of Documentary Film z Pragi, Documentary Association of Europe i Fundusz Wyszehradzki. Polskimi partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Warszawski Festiwal Filmowy, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Fixafilm, Krakowski Park Technologiczny, Studio Dźwiękowe Cafe Ole, MX35, Polish Docs Pro i Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny. Patroni medialni Doc Lab Poland to: Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Filmpolski.pl, Film&TV Kamera, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki.
Wydarzenie kulturalne polskiej prezydencji w Radzie UE.
Cultural event of the Polish presidency of the Council of the EU.
Événement culturel de la présidence polonaise du Conseil de l’UE.
— --
26 maja rozpocznie się druga sesja programu DOC LAB POLAND 2025, która zakończy się pitchingami w ramach KFF Industry, podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy będą pracować ze światowymi ekspertami branży dokumentalnej. W sumie w pitchingach i markecie koprodukcyjnym CEDOC weźmie udział ok. 70 ekspertów z Polski i całego świata.
DOC LAB POLAND 2025 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Pierwsza sesja programu odbyła się w kwietniu i poświęcona była konsultacjom reżyserskim i producenckim, pracą nad materiałami promocyjnymi i treningiem prezentacji projektów. .
Druga sesja programu jak co roku będzie skoncentrowana na przygotowaniu uczestników do prezentacji i promocji projektów na rynku międzynarodowym oraz do nawiązywania kontaktów. Eksperci wesprą filmowców w przygotowaniu do pitchingu przed międzynarodowym gronem ekspertów i do rozmów z potencjalnymi partnerami oraz pomogą wydobyć uniwersalne walory i międzynarodowy kontekst przy promocji ich projektów. W tym roku program również odbywa się pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE, do sesji w Krakowie do polskich filmowców dołączy grupa twórców i producentów z Ukrainy
28 i 29 maja odbędą się pitchingi projektów rozwijanych na tegorocznej edycji programu. Uczestnicy DOCS TO START, którzy pracują nad filmami będącymi w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaprezentują je przed potencjalnymi koproducentami oraz reprezentantami instytucji, funduszy filmowych i nadawców. Z kolei reżyserzy i producenci, mający filmy na etapie montażu, na pitchingu DOC TO GO opowiedzą o swoich projektach zaproszonym agentom sprzedaży, selekcjonerom festiwali, nadawcom oraz dystrybutorom. Wśród gości tegorocznej edycji znajdą się przedstawiciele m.in. telewizji: ARTE Geie, SVT, NDR, agentów sprzedaży, np. Lightdox, Taskovski, Cat & Docs, czy festiwali i Programów developmentowych: Sundance, CPH:DOX, IDFA, DOK Leipzig, FIPADOC, i wielu innych.
W dniach 28-30 maja w ramach wydarzeń DOC LAB POLAND odbędzie się także CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-production Market), jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata. W tym roku będzie gościć 32 projekty dokumentalne. Do projektów zgłoszonych m.in. z Polski dołączyły projekty z Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Chorwacji, Iranu, Litwy, Łotwy, Portugalii, Szwecji i USA. Wśród ekspertów marketu znajdą się zarówno doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele funduszy filmowych i nadawców.. Co roku na Markecie odbywa się blisko 400 spotkań, co razem z ok. 300 spotkaniami po pitchingach owocuje liczbą ponad 700 rozmów – okazji do skonsultowania projektów filmowych, nawiązania kontaktów i znalezienia partnerów koprodukcyjnych lub dystrybucyjnych.
Najlepsze projekty prezentowane na pitchingach mają szansę na nagrody ufundowane przez partnerów programu. W tym roku są to: Nagroda Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w wysokości 15 000 złotych, bony na usługi postprodukcji obrazu od FixaFilm i Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu, bon na usługi postprodukcji dźwięku od CAFÉ OLE, bon na materiały archiwalne od FINA, bon na wypożyczenie sprzętu filmowego od MX35, zaproszenie do udziału w Co-Pro Meetings na DOKLeipzig, IDFA Forum, East Doc Platform, i FIPADOC Industry oraz wsparcie promocyjne wybranego projektu przez Polish Docs. W sumie pula nagród Doc Lab Poland 2025 wyniesie ponad 170 000 złotych.
Lista zagranicznych ekspertów DOC LAB POLAND i CEDOC Market:
Agenci sprzedaży i dystrybutorzy
Aleksandra Derewienko / Cat & Docs, Francja
Raluca Iacob / Lightdox, Szwajcaria
Azra Jasarevic / Taskovski Films, UK
Millan Vasquez / Freak Independent Film Agency, Hiszpania
Michael Treves / JMT Films, Izrael
Graham Fulton / CONIC FILM, UK, Szkocja / Irlandia
Tracie Holder / Means of Production, USA
Festiwale i industry:
Adriek Van Nieuwenhuijzen / IDFA Forum, Holandia
Nadja Tennstedt / DOK Leipzig Industry, Niemcy
Adam Thorsmark / CPH:DOX, Dania
Yannis Palavos / Thessaloniki IDFF, Grecja
Marion Czarny / FIPADOC, Francja
Ove Jensen / FIPADOC Industry, Francja
Rodrigo Perdo / Doclisboa, Portugalia
Veronika Dvorackova / IDF / East Doc Platform, Czechy
Teddy Grouya / AmDoc — American DFF, USA
Giuseppe Gariazzo / Trieste Film Festival, Włochy
Basil Tsiokos / Sundance FF, USA
Viktor Licek / Jihlava IDFF, Jihlava Industry, Czechy
Eric Motjer / Docs Barcelona, Hiszpania
Tomas Hudak / Bratislava Industry Days, Słowacja
Ieva Lange / Baltic Sea Docs, Łotwa
Alice Burgin / Visions du Reel Industry, Szwajcaria
Andrea Laciaková / dok.incubator, Czechy
Nadawcy:
Barbara Bouillon / ARTE Geie, Niemcy/Francja
Barbara Seiler / Swiss Television SRF, Szwajcaria
Valentina Chamorro / Westergårdh SVT, Szwecja
Shane Smith / TVO, Kanada
Timo Grosspietsch / NDR, Niemcy
Martina Santava / Ceska Televize, Czechy
Producenci:
Alex Tondowski / Tondowski Films Berlin, Niemcy
Friedemann Hottenbacher / InselFilm, Niemcy
Natalia Imaz / Parabellum, Niemcy
Alex Shiriaieff / Euroarctic MEDIA GROUP, Szwecja
Marianne Mäkelä / Napafilms, Finlandia
Julianna Ugrin / Éclipse Film / MADOKE / DAE, Węgry
Fundusze i instytuty filmowe:
Absaline Hehakaya / The Netherlands Film Fund, Holandia
Flore Cosquer / Scottish Documentary Institute, Szkocja
Veronika Janatkova / IDF, Czechy
Monika Lostakova / IFF Febiofest Bratislava / Slova Film Institute / Super Film, Słowacja
Anne Marie Borsboom / ShareDoc, Holandia
Do gości zagranicznych dołączy liczne grono ekspertów z Polski; będą to m.in. przedstawiciele Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Telewizji Polskiej, Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego, funduszy filmowych, czy firm postprodukcyjnych. Odbiorcami pitchingu DOCS TO START będą też zagraniczni producenci, prezentujący swoje projekty na CEDOC MARKET – ok. 20 firm z całego świata.
DOC LAB POLAND jest organizowany od 2015 roku przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. To największy w Polsce program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warsztaty obejmują konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. Dyrektorem DOC LAB POLAND jest Adam Ślesicki. Tegoroczne warsztaty koordynuje Aleksandra Bujak, kuratorką CEDOC Market jest Magdalena Makarczuk, a za PR i social media odpowiada Daria Sieracka.
W 2025 roku program po raz trzeci odbywa się pod nazwą: DOC LAB POLAND & UKRAINIE, wspierając także twórców i producentów z Ukrainy.
Główną instytucja finansującą program jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Doc Lab Poland został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, ze środków Miasta Stołecznego Warszawa, oraz przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II otwartego konkursu i przez Ambasadę Królestwa Niderlandów.
Zagranicznymi partnerami są: DOK Leipzig, IDFA, FIPADOC oraz Institute of Documentary Film z Pragi, Documentary Association of Europe i Fundusz Wyszehradzki.
Polskimi partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Warszawski Festiwal Filmowy, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Fixafilm, Studio Dźwiękowe Cafe Ole, MX35, Polish Docs Pro i Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny.
Patroni medialni Doc Lab Poland to: Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Filmpolski.pl, Film&TV Kamera, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki.
Wydarzenie kulturalne polskiej prezydencji w Radzie UE.
Cultural event of the Polish presidency of the Council of the EU.
Événement culturel de la présidence polonaise du Conseil de l’UE.
---
Informacja prasowa 16.05.2025
11 FILMÓW Z DOC LAB POLAND I INNYCH PROGRAMÓW FUNDACJI IM. ŚLESICKIEGO NA FESTIWALACH KFF I MDAG
Aż 11 filmów rozwijanych w programach Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego znalazło się w selekcjach konkursowych dwóch najważniejszych polskich festiwali dokumentalnych – Krakowskiego Festiwalu Filmowego i Millennium Docs Against Gravity. Projekty brały udział przede wszystkim w DOC LAB POLAND, ale też DOC DEVELOPMENT i CEDOC Market.
W Konkursie Polskim na tegorocznym festiwalu Millennium Docs Against Gravity znalazły się 4 filmy rozwijane w programach Fundacji Filmowej lub biorące udział w CEDOC Market – jedynym w Polsce dokumentalnym markecie koprodukcyjnym:
22.MDAG odbywa się w dniach 9-18.05. w siedmiu miastach (Warszawa, Poznań, Bydgoszcz, Gdynia, Wrocław, Katowice, Łódź) oraz od 20 maja do 2 czerwca online na mdag.pl.
Również program tegorocznego 65. Krakowskiego Festiwalu Filmowego obfituje w tytuły, których twórcy wielokrotnie rozwijali swoje projekty filmów dokumentalnych w programach Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego.
Wszystkie polskie filmy w Konkursie Międzynarodowym i aż 7 z 11 filmów w Konkursie Polskim KFF brało udział w programie DOC LAB POLAND (i CEDOC Market) :
Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się w dniach 25.05.-1.06. w krakowskich kinach oraz online na terenie całej Polski. Oprócz pokazów filmowych, jak co roku, będzie obfitować w liczne wydarzenia branżowe. Jednym z nich będą publiczne pitchingi projektów biorących udział w tegorocznej edycji programu DOC LAB POLAND. Podczas festiwalu odbędzie się też organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego CEDOC (Central European Documentary Co-Production Market). Wyselekcjonowane projekty będą miały szansę zaprezentować się nie tylko przed potencjalnymi koproducentami, ale także przed reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży oraz nadawcami telewizyjnymi. Wszystkie wydarzenia są częścią KFF Industry.
Przypominamy, że do 30 maja trwają nabory na dwa programy Fundacji im. Ślesickiego:
Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego jest organizatorem programów konsultacyjnych i warsztatów rozwoju projektów filmowych dla reżyserów i producentów na różnych etapach ich kariery. Najważniejszym programem Fundacji jest DOC LAB POLAND, który od 2015 roku jest największym w Polsce programem konsultacyjnym, w którym najlepsi polscy i światowi eksperci pomagają uczestnikom w pracy nad ich projektami. Warsztaty obejmują konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. Projekty są co roku prezentowane międzynarodowemu gronu decydentów i ekspertów na pitchingach DOCS TO START i DOCS TO GO! podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego, w ramach KFF Industry. Częścią programu jest też CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-production Market) również w ramach KFF Industry. To jedyne w Polsce spotkanie koprodukcyjne dla producentów, którzy poszukują partnerów polskich i zagranicznych. Co roku ok. 40 uczestników odbywa ponad 400 indywidualnych spotkań.
---
Informacja prasowa 08.05.2025
PRZEDSTAWIAMY UCZESTNIKÓW CEDOC MARKET
ORAZ PROJEKTY ZAKWALIFIKOWANE DO
DOC LAB POLAND & UKRAINE NA KFF
Zakończyła się selekcja projektów z całego świata na CEDOC Market i ukraińskich projektów, które dołączą do DOC LAB POLAND, prowadzonych przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. Tegoroczna, jedenasta odsłona obu wydarzeń organizowana we współpracy z KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbywa się ponownie pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE.
Tegoroczny CEDOC – Central European Documentary Co-Production Market, jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata, będzie gościć 32 projekty dokumentalne. Do dokumentów zgłoszonych m.in. z Polski dołączyły projekty z Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii,Austrii, Belgii, Chorwacji, Iranu, Litwy, Łotwy, Portugalii, Szwecji i USA. Wśród ekspertów marketu znajdą się zarówno doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele festiwali, funduszy filmowych i nadawców. Pełną listę kilkudziesięciu ekspertów zaprezentujemy niebawem.
W tym roku największy w Polsce program dla dokumentalistów ponownie odbywa się pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE. Dzięki dofinansowaniom z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytutu Mieroszewskiego jesteśmy w stanie wesprzeć i zapewnić uczestnictwo ośmiu projektom z Ukrainy. Trzy z nich pojawią się na CEDOC Market, dwa na Doc Lab Start, a trzy na Doc Lab Go – które odbędą się w dniach 26-30 maja w Krakowie.
Wśród wyselekcjonowanych na CEDOC Market projektów są propozycje filmowe powstające na całym świecie. Ich twórcy ruszają tropem wydarzeń historycznych, mierzą się z obecnymi problemami lub indywidualnymi historiami zwyczajnych – niezwyczajnych ludzi. Jak wiadomo, życie piszę najlepsze scenariusze, a dokumentaliści są doskonałymi kronikarzami codzienności.
CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-Production Market) ma na celu umożliwienie producentom dokumentalnym nawiązania kontaktów z partnerami w innych krajach, dzięki którym będą mogli zrealizować swoje filmy. W tym roku wydarzenie odbędzie się po raz jedenasty.
LISTA PROJEKTÓW CEDOC MARKET 2025:
LISTA PROJEKTÓW NA DOC LAB POLAND & UKRAINE:
DOC LAB START
DOC LAB GO
DOC LAB POLAND & UKRAINIE oraz CEDOC Market są organizowane przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z KFF Industry, a partnerem strategicznym jest Krakowski Festiwal Filmowy.
Główną instytucja finansującą program jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Doc Lab Poland został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, ze środków Miasta Stołecznego Warszawa, oraz przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II otwartego konkursu i przez Ambasadę Królestwa Niderlandów.
Zagranicznymi partnerami są: DOK Leipzig, IDFA, FIPADOC oraz Institute of Documentary Film z Pragi, Documentary Association of Europe i Fundusz Wyszehradzki.
Polskimi partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Warszawski Festiwal Filmowy, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Fixafilm, Studio Dźwiękowe Cafe Ole, MX35 i Krakowski Park Technologiczny.
Patroni medialni Doc Lab Poland to: Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Filmpolski.pl, Film&TV Kamera, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki.
Wydarzenie kulturalne polskiej prezydencji w Radzie UE.
Cultural event of the Polish presidency of the Council of the EU.
Événement culturel de la présidence polonaise du Conseil de l’UE.
---
Informacja prasowa 28.04.2025
RUSZA NABÓR NA
DOC DEVELOPMENT i PIERWSZY FILM!
Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego ogłasza nabór na 7. edycję programu DOC DEVELOPMENT, kierowanego do reżyserów z projektami filmów dokumentalnych na wczesnym etapie rozwoju. Do udziału w programie można zgłaszać się do 30 maja 2025.
Jednocześnie rozpoczyna się nabór na 5. edycję programu dla młodzieży — PIERWSZY FILM. W jego ramach pełnoletni licealiści i studenci pod okiem doświadczonych filmowców stawiają pierwsze filmowe kroki. Nabór trwa również do 30 maja 2025.
DOC DEVELOPMENT
DOC DEVELOPMENT to półroczny program intensywnego rozwoju dla reżyserów z projektami dokumentalnymi na wczesnym etapie. Podczas warsztatów uczestnicy analizują wykonany research i zdjęcia dokumentacyjne oraz konsultują swoje projekty z czołowymi polskimi dokumentalistami. W trakcie 5 intensywnych sesji, pod okiem ekspertów przygotowują wstępny teaser i materiały prezentacyjne, pracują nad scenariuszem i prezentacją projektu. Reżyserzy mają też okazję przygotować się do rozmów z potencjalnymi producentami, poznać narzędzia niezbędne w tej współpracy i elementy wpływające np. na udane finansowanie projektu. Program adresowany jest do twórców posiadających już doświadczenie, ale też do debiutantów: reżyserów, studentów szkół filmowych, operatorów lub montażystów, którzy chcą wyreżyserować film, bądź do filmowców-amatorów. W tym roku odbędzie się szósta edycja warsztatów. Program kończy się prezentacją dla polskich producentów i rozmowami o współpracy.
Sześć dotychczasowych edycji programu pokazało, jak istotne jest wsparcie na początku prac nad filmem dokumentalnym, gdy projekt jest dopiero kształtowany. Na tym etapie twórca często jest sam, nie ma z kim przedyskutować swoich pomysłów, ma różne wątpliwości. Na Doc Development spotyka się ze świetnymi konsultantami, np. Jackiem Bławutem, czy producentką Anną Wydrą, ale także życzliwą grupą dokumentalistów – i wszyscy razem zastanawiamy się nad najlepszymi rozwiązaniami. Przygotowujemy też projekty do prezentacji gronu producentów, a następnie organizujemy z nimi spotkania, by rozwinięte pomysły na film rozpoczęły drogę do realizacji. Adam Ślesicki, dyrektor DOC DEVELOPMENT
Koszt udziału w DOC DEVELOPMENT to 2500 zł + VAT (5 sesji oraz pitching dla producentów). Formularz zgłoszeniowy na program znajduje się pod linkiem: www.docdevelopment.pl/zglos-sie . Termin upływa 30 maja 2025 roku o godz. 23.59. Opłata za zgłoszenie wynosi 100 zł. Zgłoszeń w innej postaci nie przyjmujemy. Więcej informacji na: www.docdevelopment.pl
PIERWSZY FILM
PIERWSZY FILM to bezpłatny, ponad półroczny program dla pełnoletnich licealistów i studentów, którzy, pod okiem doświadczonych filmowców stawiają pierwsze kroki w realizacji filmowej i kręcą etiudy dokumentalne według własnych pomysłów. Program składa się z 6-7 bardzo intensywnych sesji, podczas których uczestnicy, poza nauką reżyserii poznają też podstawy zawodów filmowych, takich jak, czy operator, montażysta, dźwiękowiec, producent. Przekazywana wiedza będzie dotyczyć przede wszystkim filmów dokumentalnych. Efektem warsztatów będą dokumentalne etiudy filmowe zrealizowane przez uczestników.
Opiekunami i stałymi tutorami programu jest trójka doświadczonych i nagradzanych reżyserów: Edyta Wróblewska, Maciej Cuske i Marcin Sauter, którzy mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów filmowych. Gościnnie w warsztatach wezmą udział czołowi polscy filmowcy: operatorzy, dźwiękowcy, montażyści, producenci. Program Pierwszy Film opiera się na podejściu praktycznym. Sesje podzielone są na poszczególne etapy powstania etiud i przybliżają takie zagadnienia jak m.in. poszukiwanie i rozwój tematu, dokumentacja i pisanie scenariusza, praca z bohaterem, realizacja zdjęć czy montaż.
Do udziału w programie zgłosić mogą się osoby w wieku 18-26 lat. Zajęcia odbywają się przede wszystkim w Warszawie, ale program otwarty jest dla kandydatów z całej Polski. Udział w całym programie jest bezpłatny, uczestnicy pokrywają jedynie część kosztów sesji wyjazdowej. Głównym kryterium przyjęcia na program jest wrażliwość i umiejętności uczestników; nie jest wymagane wykształcenie filmowe, ale doświadczenie w realizacji filmów (także amatorskich) jest mile widziane. Kandydaci wybrani w pierwszej turze selekcji zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, po których zostanie wybrana grupa 15 uczestników.
Zgłoszenia na program PIERWSZY FILM w postaci wypełnionego formularza, pobranego ze strony http://fundfilm.pl/pl/moj-pierwszy-film-zglos-sie, należy przysyłać na adres: pierwszyfilm@fundfilm.pl w terminie: 30 maja 2025 roku, do godz. 23.59. Zgłoszenia w innej postaci nie zostaną przyjęte. Więcej informacji na stronie: www.pierwszyfilm.pl
Wśród dotychczasowych ekspertów i wykładowców DOC DEVELPMENT byli czołowi polscy dokumentaliści: Jacek Bławut, Lidia Duda, Paweł Łoziński, Wojciech Staroń i inni. Oprócz reżyserów konsultantami byli też m.in.: producentka Anna Wydra, prorektor Warszawskiej Szkoły Filmowej Barbara Pawłowska, reżyserka trailerów Małgorzata Świderska, specjalistka od archiwaliów Magdalena Szymków i dyrektor programu Adam Ślesicki. Uczestnicy będą mogli się skorzystać z konsultacji i sprzętu MX35 w ramach dokumentacji projektu. Efektem programu ma być przygotowanie projektów do składania wniosków do PISF na development. Zwieńczeniem warsztatów jest prezentacja projektów przed polskimi producentami w celu nawiązania współpracy przy projektach. Wydarzenie co roku gromadzi ponad 30 zainteresowanych.
Wśród uczestników poprzednich edycji DOC DEVELOPMENT znaleźli się m.in. reżyserka i operatorka Agnieszka Kokowska z filmem „W stronę słońca”, reżyser Maciek Hamela zdobywca kilkunastu nagród za film „Skąd dokąd” (m.in. nagrodę za najlepszy film na Millennium Docs Agaist Gravity, główną nagrodę na Sheffield FF i Zurich oraz Nagrodę International Documentary Association) reżyser i operator Paweł Dyllus, uhonorowana Srebrnym Smokiem na Krakowskim Festiwalu Filmowym Aleksandra Maciejczyk, Ewa Kochańska, autorka nagradzanego dokumentu „Jazda obowiązkowa”, doświadczony montażysta Miłosz Hermanowicz oraz Rafał Małecki – reżyser nagradzanej „Rdzy”. Uczestnikami DOC DEVELOPMENT byli także m.in. Małgorzata Goliszewska (projekt „The Perfect Date”), Julia Kuzka (projekt „Go&See”), Sylvie Derdacki (projekt „Dziennik buntownika – Krystian Lupa”) . W ostatniej edycji DOC DEVELOPMENT uczestniczyli m.in. Tomasz Drozdowicz z projektem „Pacyfistka” (jego wcześniejszy film „Maksymiuk. Koncert na dwoje” brał udział w programie Doc Lab Poland 2018 i zdobył m.in. nagrodę publiczności na Warszawskim Festiwalu Filmowym oraz nominację do Polskiej Nagrody Filmowej Orły 2020), czy Tomasz Kawecki z „Powiedz tylko” (wyróżniony na Krakowskim Festiwalu Filmowym za biorący udział w Doc Lab Poland 2019 film „Antybohater”).
Tutorzy programu PIERWSZY FILM mają bogate doświadczenie warsztatowe, ale przede wszystkim jako twórcy filmów:
Edyta Wróblewska to m.in. reżyserka filmów dokumentalnych: „Hübner. Gra z rzeczywistością”, „Ala z elementarza”, „PRL de luxe”, „Kiedy będziesz?”, „Małe instrumenty” które były pokazywane na festiwalach w Toronto, Nowym Jorku, Bostonie, San Francisco, San Diego, Londynie, Sheffield, Nicei, Zagrzebiu, Kijowie, Kantonie, Melbourne, Krakowie. Wyreżyserowała też spektakl „Mulholland Drive/Diana” i fabułę „Droga”.
Maciej Cuske jest autorem filmów dokumentalnych: „Kuracja”, „Antykwariat”, „Elektryczka”, „Ahoj”, „Andrzej Wajda. Róbmy zdjęcie”, „Katyń. 60 dni na planie”, „Na niebie i na ziemi” oraz fabuł „I co wy na to, Gałuszko?”, „Stacja Warszawa”. Jest też laureatem nagród festiwalowych, m.in. w Győr, Paryżu, Krakowie, Cieszynie, Łagowie, Wrocławiu i Toruniu. Jego ostatni film „Wieloryb z Lorino” zdobył m.in. Orła za najlepszy polski dokument.
Marcin Sauter to fotograf, operator i reżyser filmowy, autor kilkudziesięciu indywidualnych wystaw fotograficznych. Wyreżyserował wielokrotnie nagradzane dokumenty: „Kino objazdowe”, „Pierwszy dzień„, „Za płotem”, „Na północ od Kalabrii”, „Hakawati„, „Urosłam kiedy spałaś”, „Żalanasz. Pusty brzeg” oraz fabuły „I co wy na to Gałuszko?” (z Maciejem Cuske) i „Miasto”. Jest też autorem zdjęć do kilkunastu filmów.
Organizatorem programów PIERWSZY FILM i DOC DEVELOPMENT jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, której prezesem jest Adam Ślesicki. Jej główny cel to wsparcie polskiego filmu dokumentalnego oraz młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów i produkcja filmów. Wśród działań fundacji jest DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla koproducentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży; a także CEDOC MARKET – jedyny w Polsce międzynarodowy market koprodukcyjny. Ważną inicjatywą jest też przegląd DOC HOT SELECTION – projekcje najnowszych polskich filmów dokumentalnych i autorskie spotkania.
Doc Development 2025 został dofinansowany przez: Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, a jego Partnerami są: MX35, Mazowiecki Instytut Kultury i Mazovia Warsaw Film Commission.
Pierwszy Film 2025 został dofinansowany przez: Canal+ Foundation, Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Partnerami programu są: MX35 i Centrum Kultury i Sportu w Rykach.
— --
Informacja prasowa, 02.04.2025
ROZPOCZĘŁA SIĘ I SESJA DOC LAB POLAND 2025
Od poniedziałku trwa warszawska sesja tegorocznej 11. edycji programu DOC LAB POLAND. W kwietniowych warsztatach uczestniczy 20 projektów, które będą rozwijane pod okiem uznanych dokumentalistów i ekspertów z branży filmowej: reżysera Jacka Bławuta, producentki Anny Wydry, Małgorzaty Świderskiej oraz dyrektora programu Adama Ślesickiego. Wśród filmów na etapie rozwoju lub montażu, które wezmą udział w warsztatach, są nowe projekty znanych i nagradzanych producentów, m.in. Macieja Kubickiego, Moniki Braid czy Stanisława Zaborowskiego.
DOC LAB POLAND, który w 2024 roku obchodził swoje dziesięciolecie, to największy w Polsce program dla dokumentalistów organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Co roku najważniejsze wydarzenia: pitchingi i spotkania (ok. 300 spotkań każdego roku) odbywają podczas KFF Industry. W ciągu 10 dotychczasowych edycji z programu skorzystało ok 220 projektów (ok 400 uczestników), z których powstało już ponad 130 filmów zdobywających nagrody na całym świecie. Autorzy najlepszych projektów co roku mają szansę na nagrody w postaci grantów finansowych, bonów na usługi postprodukcyjne oraz zaproszenia na najważniejsze europejskie markety koprodukcyjne. W ciągu 10 edycji partnerzy programu ufundowali nagrody o łącznej wartości ok. 1 000 000 PLN. W programie uczestniczyli twórcy wielu głośnych i wielokrotnie nagradzanych dokumentów ostatnich lat m.in. Eliza Kubarska, Agnieszka Zwiefka, Małgorzata Kozera-Topińska, Maciej Cuske, Michał Bielawski, Tomasz Wolski, Łukasz Kowalski, Marek Kozakiewicz, Piotr Stasik, Paweł Chorzępa, Piotr Bernaś czy Małgorzata Goliszewska.
W pierwszej sesji DOC LAB POLAND uczestniczy 20 projektów: 12 filmów w fazie rozwoju lub wczesnych zdjęć, skupionych w komponencie DOC LAB START oraz 8 filmów w fazie montażu zakwalifikowanych do DOC LAB GO.
Wśród rozwijanych produkcji mocnym akcentem są filmy o podróżach i to tych dalekich, w głąb samego siebie. W dokumentalnym kinie drogi osobiste historie prowadzą do prawdziwej zmiany i akceptacji wewnętrznej rzeczywistości.
Podróż, również ta ostatnia, może się stać prawdziwą nauką i nie koniecznie musi być przerażająca i ponura. Bohaterki jednego z wybranych projektów zmieniają nasze podejście do śmierci, wprowadzając humor i nowoczesne rytuały, czyniąc tą uniwersalną podróż bardziej zrozumiałą. Inni, stykając się twarzą w twarz ze śmiercią, starają się nadać jej ludzki wymiar w brutalnej wojennej rzeczywistości.
Sens życia i droga ku niemu to też temat projektów, których bohaterami są artyści świata mody i sztuki. W pogoni za sukcesem nad jednymi używki, towarzyszące wykonywanej pracy, przejmują kontrolę nad życiem, innym udaję się skończyć z nałogiem, zostawić dotychczasowy sukces i zaszyć się gdzieś w Brazylii.
Niestety, nie wszyscy mają wybór na drodze swojego życia. Bohaterowie kolejnych projektów zostają zmuszeni do emigracji a ich legenda odchodzi w zapomnienie, innym wewnętrzne demony nie pozwalają wrócić do równowagi i odnaleźć upragniony spokój. W innej produkcji wakacyjna wyprawa na koncert rockowy będzie szansą na odpowiedź na nurtujące pytania, oraz na głębszą więź z ojcem, jeszcze inni muszą odbyć dłuższą pielgrzymkę, żeby odnaleźć matkę który ich porzucił w dzieciństwie. Klątwa synagogi, sny o byciu żółwiem, relacja z najważniejszego dla farmerów islandzkich tygodnia w ich życiu oraz fortepian jako centrum osobistego wszechświata – to tematy kolejnych projektów rozwijanych w programie Doc Lab Poland 2025. Większość mierzy się z uniwersalnym pytaniem o sens życia w zaskakującej, skłaniającej do myślenia filmowej podróży. Podróży na którą podekscytowani nie możemy się już doczekać.
Tutorami pierwszej sesji programu jest reżyser filmów dokumentalnych, operator i producent Jacek Bławut oraz producentka Anna Wydra. Nad materiałami promocyjnymi pochyli się wraz z filmowcami Adam Ślesicki, twórca i organizator programu a wspólnie z Małgorzatą Świderską, ekspertką od trailerów uczestnicy popracują nad materiałem wizualnym swojego projektu. Pierwsza sesja DOC LAB POLAND potrwa do 11 kwietnia 2025 roku. Druga odbędzie się w ramach KFF Industry podczas 65. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Poniżej przedstawiamy sylwetki tutorów i konsultantów I sesji DOC LAB POLAND 2025:
Jacek Bławut – reżyser, operator i producent. Wykładowca Łódzkiej Filmów oraz szkół w Berlinie, Hannoverze i Warszawie. Członek Europejskiej Akademii Filmowej i Polskiego Stowarzyszenia Filmowców. Jego filmy zdobyły liczne nagrody na festiwalach m.in. na Tampere Film Festival, San Sebastián International Film Festival, Mannheim-Heidelberg International Filmfestival, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Camerimage i Toronto International Film Festival. Autor takich filmów jak m.in. „Wirtualna wojna” (2012), „Jeszcze nie wieczór” (2008), „Szczur w koronie” (2005) czy „Olimpiada specjalna” (1996). Jego ostatni film „Orzeł. Ostatni patrol” (2022) został wielokrotnie nagrodzony na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni (nagroda za reżyserię, dźwięk, montaż, charakteryzację i efekty dzwiekowe) a także dostał Polską Nagrodę Filmową Orła 2023 w kategorii najlepszy dźwięk i najlepsza scenografia.
Anna Wydra – producentka, założycielka Otter Films. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką m.in.: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, nagrodzonej m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orłem. Jej produkcje były nagradzane na wielu festiwalach, np. w Locarno, Lipsku, Toronto, Krakowie, Jihlavie i Warszawie. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ajka” Siergieja Dworcewoja w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.
Małgorzata Świderska - reżyserka filmowa i telewizyjna, autorka filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, zwiastunów filmowych i reklam. Przez wiele lat zawodowo związana z Canal+ i Teatrem Wielkim Operą Narodową. Pełnomocniczka Dyrektorki ds. platformy VOD w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, autorka koncepcji i projektu serwisu VOD Warszawa. Wykładowczyni PWSFTviT w Łodzi. Członkini Stowarzyszenia Kobiety Filmu i Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Adam Ślesicki – producent, założyciel i prezes Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego. W latach 2001- 2015 związany ze Szkołą Wajdy. Jako. Jako producent i producent wykonawczy z ramienia Wajda Studio ma na swoim koncie filmy dokumentalne nagradzane na całym świecie (m.in. nominacja do Oscara, nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej, Grand Prix na festiwalu Nowe Horyzonty, Główna Nagroda za film dokumentalny w Palm Springs, Najlepszy Dokument na Los Angeles Film Awards).
Partnerem programu jest Krakowski Festiwal Filmowy. Zagraniczni partnerzy: DOK Leipzig, IDFA, Fipadoc — International Documentary Film Festival, Docudays UA i Institute of Documentary Film. Polscy partnerzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, mx35.eu, Fixafilm, Wytwórnia filmów fabularnych we Wrocławiu. Partnerzy medialni: Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych — KIPA, Filmpolski.pl, Film&TV Kamera, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki.
Projekt został dofinansowany ze środków finansowych Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Miasta Stołecznego Warszawa.
Projekt dofinansowany przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II Otwartego Konkursu.
Projekt został również dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
Wydarzenie kulturalne polskiej prezydencji w Radzie UE.
Cultural event of the Polish presidency of the Council of the EU.
Événement culturel de la présidence polonaise du Conseil de l’UE.
UWAGA ZACZYNAMY!
Ruszył nabór na CEDOC MARKET 2025!
11. edycja odbędzie się 28-30 maja podczas 65. Krakow Film Festival!
Jeśli szukasz koproducentów do filmu dokumentalnego, nowych projektów i talentów dokumentalnych lub po prostu chcesz poszerzyć swoje kontakty w branży – aplikuj już teraz!
CEDOC MARKET (Central European Documentary Co-production Market) organizowany jest przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, we współpracy z Krakow Film Festival. Jest to najstarsze i największe w Polsce wydarzenie koprodukcyjne dla producentów dokumentalnych, którzy poszukują partnerów polskich i zagranicznych. Market skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między wschodnią a zachodnią, ale też północną i południową Europą. Przyjmujemy zgłoszenia z całego świata!
Organizowane od 2015 roku wydarzenie jest częścią kilkudniowego programu DOC LAB POLAND i KFF Industry, na który składają się warsztaty, konsultacje oraz pitchingi polskich projektów dokumentalnych (DOCS TO START i DOCS TO GO).